Procedura rekrutacji

Termin rekrutacji

Rekrutacja podstawowa na semestr zimowy roku akademickiego 2024/2025 rozpoczyna się 1 czerwca i kończy 21 lipca, rekrutacja dodatkowa trwa od 19 sierpnia do 15 września, a uzupełniająca od 23 do 25 września 2023 r. Rektor może podjąć decyzję o przeprowadzeniu dodatkowej tury rekrutacji po 1 października 2024 roku pod warunkiem, że nie spowoduje to naruszenia właściwej realizacji procesu dydaktycznego oraz, że osoby przyjęte na studia w tej turze rekrutacji będą miały możliwość skorzystania z pełnego wymiaru zajęć przewidzianych w programie studiów.

Rejestracja w systemie Elektronicznej Rejestracji Kandydatów (ERK)

Każdy kandydat musi zarejestrować się w systemie ERK dostępnym na stronie internetowej Uczelni www.atar.edu.pl i podać wymagane dane. Niezbędnym warunkiem dopuszczenia kandydata do postępowania rekrutacyjnego jest dokonanie wpłaty za postępowanie rekrutacyjne na konto Uczelni, w kwocie ustalonej stosownym Zarządzeniem Rektora. 

Uwaga! Blankiety przelewu generowane są dla każdego kandydata indywidualnie przez system. W przypadku dokonywania płatności przez Internet w tytule przelewu należy wpisać indywidualny kod rekrutacyjny nadany kandydatowi przez system, prosimy zwrócić uwagę na numer konta bankowego, który również jest generowany dla kandydata indywidualnie. Zaksięgowanie wpłaty w systemie ERK trwa zazwyczaj 2-3 dni robocze.

Regulamin Postępowania Rekrutacyjnego na rok akademicki 2023-2024

 

Kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia

Decyzję o zakwalifikowaniu kandydata do przyjęcia na I rok studiów podejmuje Komisja Rekrutacyjna do dnia 26 lipca 2022 r. (po zakończeniu rekrutacji dodatkowej do 19 września, a uzupełniającej  – 28) kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia na I rok studiów muszą w terminie od 28 lipca do 4 sierpnia 2023 r. (w przypadku rekrutacji dodatkowej od 20 do 22 września, a uzupełniającej do 30 września) zapisać się na I rok studiów. Zapisu należy dokonać osobiście lub poprzez osobę posiadającą pisemne upoważnienie (formularz upoważnienia).

Zapisy przyjmowane będą po ogłoszeniu wyników  bezpośrednio w poszczególnych punktach Wydziałów, w godzinach od 9.00 do 15.00.

Wydział Administracyjno-Ekonomiczny

kierunki: administracja, ekonomia, praca socjalna, prawo budynek A (główny), pok. 027, parter

Wydział Humanistyczny

kierunki: filologia angielska, filologia polska, języki obce w komunikacji (e)-biznesowej, pedagogika, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, psychologia budynek A (główny), pok. 022, parter

Wydział Matematyczno-Przyrodniczy

kierunki: chemia, chemia stosowana, matematyka, ochrona środowiska, budynek A (główny), pok. 231, II piętro

Wydział Ochrony Zdrowia

kierunki: fizjoterapia, kosmetologia, położnictwo, pielęgniarstwo, wychowanie fizyczne, budynek G (Wydział Ochrony Zdrowia, budynek dydaktyczny), pok. 09, parter

Wydział Politechniczny

kierunki: automatyka i robotyka, elektrotechnika, elektronika i telekomunikacja, informatyka, mechatronika, technologia chemiczna, technologia i zarządzanie produkcją, budynek C (Centrum Nowoczesnych Technologii), pok. 07, parter

Wydział Sztuki

kierunki: grafika, wzornictwo, budynek A (główny), pok. 231, II piętro

W przypadku kandydata niepełnoletniego wpisu dokonuje przedstawiciel ustawowy lub pełnomocnik ustanowiony przez przedstawiciela ustawowego. Niepełnoletni kandydat może samodzielnie dokonać wpisu tylko pod warunkiem przedstawienia oświadczenia przedstawiciela ustawowego o wyrażeniu zgody na dokonanie wpisu, zawierającego podpis przedstawiciela ustawowego poświadczony przez notariusza.

Przy zapisie należy złożyć następujące dokumenty:

1) świadectwo dojrzałości lub świadectwo maturalne w oryginale, odpisie lub kopii potwierdzonej notarialnie, a w przypadku studiów drugiego stopnia, dyplom ukończenia studiów wyższych (w oryginale, odpisie lub kopii potwierdzonej notarialnie).

UWAGA: Kandydat na studia przynosi oryginały oraz kopie wymaganych dokumentów.

2) 2 barwne i jednakowe fotografie o wymiarach 35×45 mm, zgodne z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych, podpisane na odwrocie imieniem i nazwiskiem;

3) zaświadczenie lekarskie wydane przez lekarza medycyny pracy, stwierdzające brak przeciwwskazań do podjęcia studiów na danym kierunku (w przypadku kierunków studiów, na których jest wymagane), zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2019 roku w sprawie badań lekarskich kandydatów do szkół ponadpodstawowych lub wyższych i na kwalifikacyjne kursy zawodowe, uczniów i słuchaczy tych szkół, studentów, słuchaczy kwalifikacyjnych kursów zawodowych oraz doktorantów.

UWAGA: Podczas wpisu na listę studentów kandydaci otrzymują skierowania do przychodni, w których można wykonać badania bezpłatnie.

4) dodatkowo na kierunku pielęgniarstwo, położnictwo, kosmetologia oraz fizjoterapia oryginał lub uwierzytelnioną kopię książki zdrowia dla celów sanitarno-epidemiologicznych z aktualnym wynikiem badań na nosicielstwo. Wynik badania należy dostarczyć po zapisaniu się na listę studentów, nie później niż do dnia 30 listopada 2023 r.

5) w przypadku kandydatów na kierunki: pielęgniarstwo, kosmetologia i położnictwo dokument potwierdzający wykonanie szczepienia przeciw WZW typu B – 3 dawki w cyklu 0-1-6 miesięcy,

Oświadczenia wymagane przy wpisie

  1. oświadczenie o zapoznaniu się z zapisami Regulaminu Postępowania Rekrutacyjnego na rok akademicki 2023/2024, którego wzór określa załącznik nr 1 (WSZYSTKIE ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA PONIŻEJ)
  2. oświadczenie o przyjęciu do wiadomości zasad odpłatności za usługi edukacyjne na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych, stanowiące załącznik do Uchwały Nr 81/2022 Senatu Akademii Nauk Stosowanych w Tarnowie w sprawie zasad pobierania opłat za świadczone usługi edukacyjne oraz trybu i warunków zwalniania z opłat;
  3. klauzulę informacyjną dla osób biorących udział w rekrutacji na studia w Akademii Tarnowskiej, stanowiącą załącznik nr 2
  4. kandydat wpisany na listę studentów na studiach na kierunku fizjoterapia zobowiązany jest złożyć oświadczenie, dotyczące zobowiązania do przyjęcia w trakcie I roku studiów szczepienia przeciw WZW typ B – 3 dawki w cyklu 0 – 1 – 6 miesięcy oraz do udokumentowania tego faktu. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3
  5. kandydat, który podejmuje od 1 października 2023 r. dodatkowy kierunek studiów realizowany równolegle z innym kierunkiem składa oświadczenie, które stanowi załącznik nr 4.
  6. kandydat będący obywatelem Ukrainy, który przekroczył granicę Rzeczypospolitej Polskiej po 24 lutym 2022 r. zobowiązany jest złożyć oświadczenie o przysługującej mu ochronie czasowej, stanowiące załącznik nr 5.
  7. Dodatkowo kandydat będący obywatelem Ukrainy składa uzupełniony kwestionariusz osobowy dotyczący kandydata – cudzoziemca.

Do wglądu:
a) oryginał dowodu wpłaty (22 zł) za studenckie ubezpieczenie NNW (w tytule wpłaty należy podać IMIĘ NAZWISKO, UBEZPIECZENIE NNW ZA ROK AKADEMICKI 2023/2024),
b) oryginał dowodu wpłaty (22 zł) za wydanie legitymacji studenckiej (w tytule wpłaty należy podać IMIĘ NAZWISKO, OPŁATA ZA DOKUMENTY). Kandydaci posiadający ważną legitymację studencką wydaną przez ANS w Tarnowie (przed 1 czerwca 2023 r.) nie wnoszą opłaty za wydanie legitymacji.

Wskazówki:
– wpłat należy dokonać na konto ogólne Uczelni NRB: 35 1240 1910 1111 0010 2142 6446,
– druk dowodu wpłaty za ubezpieczenie NNW oraz wydanie dokumentów jest dostępny na indywidualnym koncie w systemie ERK,
– opłaty za ubezpieczenie NNW oraz wydanie dokumentów należy wnosić osobnymi przelewami.

Odbiór legitymacji

Po złożeniu wszystkich wymaganych dokumentów przyjęty kandydat w podanym terminie osobiście dokonuje złożenia ślubowania oraz odbioru legitymacji studenckiej.

SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE O PROCEDURZE WPISU NA LISTĘ STUDENTÓW.

Wróć do góry