Podstawowym celem kształcenia na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna jest nabycie przez studentów kompetencji w obszarze wiedzy i umiejętności o charakterze profesjonalnym, potrzebnych do pełnienia roli społeczno-zawodowej nauczyciela edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej z przygotowaniem merytorycznym i praktycznym do nauczania w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej.
W trakcie studiów studenci nabywać będą wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy z dziećmi. Uczyć się będą przede wszystkim praktycznych umiejętności posługiwania się najnowocześniejszymi metodami pracy w zakresie nauczania i wychowania, a także wykorzystania w procesie nauczania nowoczesnych technologii.
Absolwenci kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna będą przygotowani do podjęcia pracy jako nauczyciele w przedszkolach i w klasach I-III – zarówno w instytucjach edukacji publicznej, jak i prywatnej. Program kształcenia naszych studentów uprawnia ich również do założenia i prowadzenia własnej firmy usługowej w sferze opieki nad dziećmi.
W trakcie studiów absolwenci zdobywają również takie kompetencje, które pozwalają im odnaleźć się na stanowiskach niezwiązanych z pedagogiką. Obserwuje się, że absolwenci kierunków pedagogicznych zajmują stanowiska m.in. w urzędach, bibliotekach.
Studia na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna mają charakter zamkniętego cyklu pięcioletniego kształcenia, kończącego się uzyskaniem przez studenta tytułu magistra. Absolwenci omawianego kierunku mogą podjąć dalsze kształcenia na studiach doktoranckich – na kierunkach pedagogicznych – i w obszarze innych specjalności, w tym: pedagogika społeczna, resocjalizacyjna czy kulturalno-oświatowa. Mogą również doskonalić swoje kompetencje wychowawcze i dydaktyczne na studiach podyplomowych.
Kryteria przyjęć
Nazwa kierunku / specjalności | Przedmioty objęte kwalifikacją | Przedmioty objęte kwalifikacją |
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna | Nowa matura | Stara matura, matura międzynarodowa |
Studia stacjonarne Studia niestacjonarne | Część pisemna: – język polski – język obcy nowożytny – do wyboru jeden przedmiot spośród: historia, wiedza o społeczeństwie, filozofia lub biologia – rozmowa kwalifikacyjna | Część pisemna albo ustna: – do wyboru jeden przedmiot spośród: język obcy nowożytny, historia, wiedza o społeczeństwie, filozofia lub biologia – rozmowa kwalifikacyjna |