Procedura rekrutacji
Termin rekrutacji
Rekrutacja podstawowa na semestr zimowy roku akademickiego 2025/2026 rozpoczyna się 1 czerwca i kończy 21 lipca, rekrutacja dodatkowa trwa od 18 sierpnia do 15 września, a uzupełniająca od 22 do 24 września 2025 r. Rektor może podjąć decyzję o przeprowadzeniu dodatkowej tury rekrutacji po 1 października 2025 roku pod warunkiem, że nie spowoduje to naruszenia właściwej realizacji procesu dydaktycznego oraz, że osoby przyjęte na studia w tej turze rekrutacji będą miały możliwość skorzystania z pełnego wymiaru zajęć przewidzianych w programie studiów.
Rejestracja w systemie Elektronicznej Rejestracji Kandydatów (ERK)
Każdy kandydat musi zarejestrować się w systemie ERK dostępnym na stronie internetowej Uczelni rekrutacja.atar.edu.pl i podać wymagane dane. Niezbędnym warunkiem dopuszczenia kandydata do postępowania rekrutacyjnego jest dokonanie wpłaty za postępowanie rekrutacyjne na konto Uczelni, w kwocie ustalonej stosownym Zarządzeniem Rektora.
Uwaga! Blankiety przelewu generowane są dla każdego kandydata indywidualnie przez system. W przypadku dokonywania płatności przez Internet w tytule przelewu należy wpisać indywidualny kod rekrutacyjny nadany kandydatowi przez system, prosimy zwrócić uwagę na numer konta bankowego, który również jest generowany dla kandydata indywidualnie. Zaksięgowanie wpłaty w systemie ERK trwa zazwyczaj 2-3 dni robocze.
Regulamin Postępowania Rekrutacyjnego na rok akademicki 2025/2026
Kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia
Decyzję o zakwalifikowaniu kandydata do przyjęcia na I rok studiów podejmuje Komisja Rekrutacyjna do dnia 28 lipca 2025 r. (po zakończeniu rekrutacji dodatkowej do 17 września, a uzupełniającej – 26) kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia na I rok studiów muszą w terminie od 29 lipca do 2 sierpnia 2025 r. (w przypadku rekrutacji dodatkowej od 18 do 20 września, a uzupełniającej do 29 września) zapisać się na I rok studiów. Zapisu należy dokonać osobiście lub poprzez osobę posiadającą pisemne upoważnienie.
Rozmowy kwalifikacyjne dla kandydatów na studiach odbywają się na kierunkach: pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, pedagogika specjalna oraz psychologia. W rekrutacji na kierunek grafika (studia I stopnia) i grafika projektowa (studia II stopnia) komisja przeprowadza egzamin wstępny w postaci przeglądu i oceny elektronicznego portfolio prac artystycznych i/lub projektowych. Portfolio w postępowaniu na kierunek grafika projektowa (II stopień) jest obligatoryjnie, a na kierunek grafika – nie (kandydat, który nie przedstawi prac, nadal może wziąć udział w rekrutacji, ale za tę część kryterium kwalifikacji otrzymuje 0 punktów).
Zapisy przyjmowane będą po ogłoszeniu wyników bezpośrednio w poszczególnych punktach wydziałów:
– od wtorku do piątku: w godzinach od 9.00 do 15.00,
– w sobotę (2 sierpnia 2025 r.): w godzinach od 9.00 do 12.00.
Wydział Administracyjno-Ekonomiczny
kierunki: administracja, ekonomia, finanse i rachunkowość, praca socjalna, prawo budynek A (główny), pok. 027, parter
Wydział Humanistyczny
kierunki: języki obce w komunikacji (e)-biznesowej, pedagogika, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, pedagogika specjalna, psychologia budynek A (główny), pok. 022, parter
Wydział Matematyczno-Przyrodniczy
kierunki: chemia w biznesie, ochrona środowiska, budynek A (główny), pok. 231, II piętro
Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu
kierunki: fizjoterapia, kierunek lekarski, kosmetologia, położnictwo, pielęgniarstwo, wychowanie fizyczne, budynek G (Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu, budynek dydaktyczny), pok. 09, parter
Wydział Politechniczny
kierunki: automatyka, robotyka i inżynieria elektryczna, elektronika i technologie inteligentne, informatyka, technologia chemiczna, technologia i zarządzanie produkcją, budynek C (Centrum Nowoczesnych Technologii), pok. 07, parter
Wydział Sztuki
kierunki: design, grafika, grafika projektowa, budynek A (główny), pok. 231, II piętro
Przy zapisie należy złożyć następujące dokumenty:
Obywatele Polski
1) Świadectwo dojrzałości lub świadectwo maturalne w oryginale, odpisie lub kopii potwierdzonej notarialnie, a w przypadku studiów drugiego stopnia, dyplom ukończenia studiów wyższych (w oryginale, odpisie lub kopii potwierdzonej notarialnie).
UWAGA: Kandydat na studia przynosi oryginały oraz kopie wymaganych dokumentów.
2) Dokumenty potwierdzające osiągnięcia w olimpiadach lub konkursach, jeżeli były uwzględnione w postępowaniu rekrutacyjnym.
3) 2 aktualne, barwne i jednakowe fotografie o wymiarach 35×45 mm, zgodne z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych, podpisane na odwrocie imieniem i nazwiskiem.
4) Podczas potwierdzania podjęcia studiów, na których jest wymagane zaświadczenie lekarskie kandydat otrzymuje skierowanie na badanie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do podjęcia studiów, na podstawie którego jest zobowiązany wykonać badania i niezwłocznie dostarczyć zaświadczenie lekarskie wydane przez lekarza medycyny pracy (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2019 r.).
5) w przypadku kandydatów na kierunki: lekarski, fizjoterapię, pielęgniarstwo, kosmetologię i położnictwo dokument potwierdzający wykonanie szczepienia przeciw WZW typu B – 3 dawki w cyklu 0-1-6 miesięcy,
6) Dodatkowo na kierunku lekarskim, fizjoterapii, kosmetologii, pielęgniarstwie oraz położnictwie kandydat składa oryginał lub uwierzytelnioną kopię książki zdrowia dla celów sanitarno-epidemiologicznych z wpisem wyników badań na nosicielstwo pałeczek Salmonelli i Shigelli lub wyniki z przeprowadzonych badań na nosicielstwo pałeczek Salmonelli i Shigelli. W przypadku kandydatów, którzy posiadają już wyniki ww. badań należy je dostarczyć w momencie zapisu na studia lub niezwłocznie po zapisaniu się na studia. Kandydaci nieposiadający ww. badań po rozpoczęciu roku akademickiego mają możliwość wykonania ww. badań w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej (PSSE) w Tarnowie na podstawie skierowania przekazanego z Uczelni do PSSE w Tarnowie. Wyniki badań należy dostarczyć wówczas nie później niż do dnia 30 listopada 2025 r.
Oświadczenia wymagane przy wpisie
- Oświadczenie o zapoznaniu się z zapisami Regulaminu Postępowania Rekrutacyjnego na rok akademicki 2025/2026, którego wzór określa załącznik nr 1 (WSZYSTKIE ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA PONIŻEJ).
- Oświadczenie o przyjęciu do wiadomości zasad odpłatności za usługi edukacyjne na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych, stanowiące załącznik do Uchwały Senatu Akademii Tarnowskiej w sprawie zasad pobierania opłat za świadczone usługi edukacyjne oraz trybu i warunków zwalniania z opłat.
- Klauzulę informacyjną dla osób biorących udział w rekrutacji na studia w Akademii Tarnowskiej, stanowiącą załącznik nr 2.
- W przypadku kandydata niepełnoletniego – pisemna zgoda rodzica/opiekuna prawnego dotyczącą samodzielnego wpisu na studia – załącznik nr 3.
- Kandydat, który podejmuje od 1 października 2023 r. dodatkowy kierunek studiów realizowany równolegle z innym kierunkiem składa oświadczenie, które stanowi załącznik nr 4.
- Oświadczenie o przyjęciu do wiadomości konieczności realizacji części zajęć poza siedzibą Akademii Tarnowskiej (dotyczy kierunku lekarskiego).
Do wglądu:
– oryginał dowodu wpłaty (22 zł) za wydanie legitymacji studenckiej (w tytule wpłaty należy podać IMIĘ NAZWISKO, OPŁATA ZA DOKUMENTY).
Wskazówki:
– wpłat należy dokonać na konto ogólne Uczelni NRB: 35 1240 1910 1111 0010 2142 6446,
– druk dowodu wpłaty za wydanie dokumentów jest dostępny na indywidualnym koncie w systemie ERK.
Cudzoziemcy
- Kandydat będący cudzoziemcem składa uzupełniony kwestionariusz osobowy dotyczący kandydata – cudzoziemca.
- Świadectwo matury zagranicznej, a w przypadku studiów drugiego stopnia – dyplom ukończenia studiów wyższych, które powinno być a) opatrzone klauzulą apostille, gdy kraj wydający dokument nie jest objęty Konwencją znoszącą wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych sporządzoną w Hadze 5 października 1961 r., b) poddane legalizacji w pozostałych przypadkach.
- Przedkłada paszport, wizę bądź inny dokument podróży.
- Dokument potwierdzający prawo do ubezpieczenia zdrowotnego na terytorium RP, tj.:
a) polisę ubezpieczeniową na wypadek choroby lub następstw nieszczęśliwych wypadków na okres kształcenia w Polsce, lub
b) Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego, lub
c) potwierdzenie przystąpienia do ubezpieczenia w Narodowym Funduszu Zdrowia – ubezpieczenie zdrowotne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, lub
d) podróżne ubezpieczenie medyczne o minimalnej kwocie ubezpieczenia w wysokości 30 000 euro, ważne przez okres planowanego pobytu cudzoziemca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pokrywające wszelkie wydatki, które mogą wyniknąć podczas pobytu na tym terytorium w związku z koniecznością podróży powrotnej z powodów medycznych, potrzebą pilnej pomocy medycznej, nagłym leczeniem szpitalnym lub ze śmiercią, w którym ubezpieczyciel zobowiązuje się do pokrycia kosztów udzielonych ubezpieczonemu świadczeń zdrowotnych bezpośrednio na rzecz podmiotu udzielającego takich świadczeń, na podstawie wystawionego przez ten podmiot rachunku. - 2 aktualne, barwne i jednakowe fotografie o wymiarach 35×45 mm, zgodne z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych, podpisane na odwrocie imieniem i nazwiskiem.
- Podczas potwierdzania podjęcia studiów, na których jest wymagane zaświadczenie lekarskie kandydat otrzymuje skierowanie na badanie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do podjęcia studiów, na podstawie którego jest zobowiązany wykonać badania i niezwłocznie dostarczyć zaświadczenie lekarskie wydane przez lekarza medycyny pracy (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2019 r.).
- w przypadku kandydatów na kierunki: fizjoterapię, pielęgniarstwo, kosmetologię i położnictwo dokument potwierdzający wykonanie szczepienia przeciw WZW typu B – 3 dawki w cyklu 0-1-6 miesięcy,
- Dodatkowo na fizjoterapii, kosmetologii, pielęgniarstwie oraz położnictwie kandydat składa oryginał lub uwierzytelnioną kopię książki zdrowia dla celów sanitarno-epidemiologicznych z wpisem wyników badań na nosicielstwo pałeczek Salmonelli i Shigelli lub wyniki z przeprowadzonych badań na nosicielstwo pałeczek Salmonelli i Shigelli. W przypadku kandydatów, którzy posiadają już wyniki ww. badań należy je dostarczyć w momencie zapisu na studia lub niezwłocznie po zapisaniu się na studia. Kandydaci nieposiadający ww. badań po rozpoczęciu roku akademickiego mają możliwość wykonania ww. badań w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej (PSSE) w Tarnowie na podstawie skierowania przekazanego z Uczelni do PSSE w Tarnowie. Wyniki badań należy dostarczyć wówczas nie później niż do dnia 30 listopada 2025 r.
Oświadczenia wymagane przy wpisie
- Oświadczenie o zapoznaniu się z zapisami Regulaminu Postępowania Rekrutacyjnego na rok akademicki 2025/2026, którego wzór określa załącznik nr 1 (WSZYSTKIE ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA PONIŻEJ).
- Oświadczenie o przyjęciu do wiadomości zasad odpłatności za usługi edukacyjne na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych, stanowiące załącznik do Uchwały Senatu Akademii Tarnowskiej w sprawie zasad pobierania opłat za świadczone usługi edukacyjne oraz trybu i warunków zwalniania z opłat.
- Klauzulę informacyjną dla osób biorących udział w rekrutacji na studia w Akademii Tarnowskiej, stanowiącą załącznik nr 2.
- W przypadku kandydata niepełnoletniego – pisemna zgoda rodzica/opiekuna prawnego dotyczącą samodzielnego wpisu na studia – załącznik nr 3.
- Kandydat, który podejmuje od 1 października 2023 r. dodatkowy kierunek studiów realizowany równolegle z innym kierunkiem składa oświadczenie, które stanowi załącznik nr 4.
Do wglądu:
– oryginał dowodu wpłaty (22 zł) za wydanie legitymacji studenckiej (w tytule wpłaty należy podać IMIĘ NAZWISKO, OPŁATA ZA DOKUMENTY).
Wskazówki:
– wpłat należy dokonać na konto ogólne Uczelni NRB: 35 1240 1910 1111 0010 2142 6446,
– druk dowodu wpłaty za wydanie dokumentów jest dostępny na indywidualnym koncie w systemie ERK.
Odbiór legitymacji
Po złożeniu wszystkich wymaganych dokumentów przyjęty kandydat w podanym terminie osobiście dokonuje złożenia ślubowania oraz odbioru legitymacji studenckiej.
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE O PROCEDURZE WPISU NA LISTĘ STUDENTÓW.