Procedura rekrutacji

Termin rekrutacji

Rekrutacja podstawowa na semestr zimowy roku akademickiego 2024/2025 rozpoczyna się 1 czerwca i kończy 21 lipca, rekrutacja dodatkowa trwa od 19 sierpnia do 15 września, a uzupełniająca od 23 do 25 września 2024 r. Rektor może podjąć decyzję o przeprowadzeniu dodatkowej tury rekrutacji po 1 października 2024 roku pod warunkiem, że nie spowoduje to naruszenia właściwej realizacji procesu dydaktycznego oraz, że osoby przyjęte na studia w tej turze rekrutacji będą miały możliwość skorzystania z pełnego wymiaru zajęć przewidzianych w programie studiów.

Rejestracja w systemie Elektronicznej Rejestracji Kandydatów (ERK)

Każdy kandydat musi zarejestrować się w systemie ERK dostępnym na stronie internetowej Uczelni rekrutacja.atar.edu.pl i podać wymagane dane. Niezbędnym warunkiem dopuszczenia kandydata do postępowania rekrutacyjnego jest dokonanie wpłaty za postępowanie rekrutacyjne na konto Uczelni, w kwocie ustalonej stosownym Zarządzeniem Rektora

Uwaga! Blankiety przelewu generowane są dla każdego kandydata indywidualnie przez system. W przypadku dokonywania płatności przez Internet w tytule przelewu należy wpisać indywidualny kod rekrutacyjny nadany kandydatowi przez system, prosimy zwrócić uwagę na numer konta bankowego, który również jest generowany dla kandydata indywidualnie. Zaksięgowanie wpłaty w systemie ERK trwa zazwyczaj 2-3 dni robocze.

Regulamin Postępowania Rekrutacyjnego na rok akademicki 2024/2025

 

Kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia

Decyzję o zakwalifikowaniu kandydata do przyjęcia na I rok studiów podejmuje Komisja Rekrutacyjna do dnia 26 lipca 2024 r. (po zakończeniu rekrutacji dodatkowej do 17 września, a uzupełniającej  – 27) kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia na I rok studiów muszą w terminie od 29 lipca do 5 sierpnia 2024 r. (w przypadku rekrutacji dodatkowej od 18 do 20 września, a uzupełniającej do 30 września) zapisać się na I rok studiów. Zapisu należy dokonać osobiście lub poprzez osobę posiadającą pisemne upoważnienie.

Rozmowy kwalifikacyjne dla kandydatów na studiach odbywają się na kierunkach: pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna oraz psychologia. W rekrutacji na kierunek grafika (studia I stopnia) i grafika projektowa (studia II stopnia) komisja przeprowadza egzamin wstępny w postaci przeglądu i oceny elektronicznego portfolio prac artystycznych i/lub projektowych. Portfolio w postępowaniu na kierunek grafika projektowa (II stopień) jest obligatoryjnie, a na kierunek grafika – nie (kandydat, który nie przedstawi prac, nadal może wziąć udział w rekrutacji, ale za tę część kryterium kwalifikacji otrzymuje 0 punktów).

Zapisy przyjmowane będą po ogłoszeniu wyników  bezpośrednio w poszczególnych punktach wydziałów:

– od poniedziałku do piątku: w godzinach od 9.00 do 15.00,
– w sobotę (3 sierpnia 2024 r.):
w godzinach od 9.00 do 12.00.

Wydział Administracyjno-Ekonomiczny

kierunki: administracja, ekonomia, finanse i rachunkowość, praca socjalna, prawo budynek A (główny), pok. 027, parter

Wydział Humanistyczny

kierunki: filologia angielska, filologia polska, języki obce w komunikacji (e)-biznesowej, pedagogika, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, psychologia budynek A (główny), pok. 022, parter

Wydział Matematyczno-Przyrodniczy

kierunki: chemia, ochrona środowiska, budynek A (główny), pok. 231, II piętro

Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu

kierunki: fizjoterapia, kierunek lekarski, kosmetologia, położnictwo, pielęgniarstwo, wychowanie fizyczne, budynek G (Wydział Ochrony Zdrowia, budynek dydaktyczny), pok. 09, parter

Wydział Politechniczny

kierunki: automatyka i robotyka, elektrotechnika, elektronika i telekomunikacja, informatyka, mechatronika, technologia chemiczna, technologia i zarządzanie produkcją, budynek C (Centrum Nowoczesnych Technologii), pok. 07, parter

Wydział Sztuki

kierunki: grafika, grafika projektowa, wzornictwo, budynek A (główny), pok. 231, II piętro

Przy zapisie należy złożyć następujące dokumenty:

1) Świadectwo dojrzałości lub świadectwo maturalne w oryginale, odpisie lub kopii potwierdzonej notarialnie, a w przypadku studiów drugiego stopnia, dyplom ukończenia studiów wyższych (w oryginale, odpisie lub kopii potwierdzonej notarialnie).

UWAGA: Kandydat na studia przynosi oryginały oraz kopie wymaganych dokumentów.

2) Dokumenty potwierdzające osiągnięcia w olimpiadach lub konkursach, jeżeli były uwzględnione w postępowaniu rekrutacyjnym.

3) 2 barwne i jednakowe fotografie o wymiarach 35×45 mm, zgodne z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych, podpisane na odwrocie imieniem i nazwiskiem.

4) Zaświadczenie lekarskie wydane przez lekarza medycyny pracy, stwierdzające brak przeciwwskazań do podjęcia studiów na danym kierunku (w przypadku kierunków studiów, na których jest wymagane), zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2019 roku w sprawie badań lekarskich kandydatów do szkół ponadpodstawowych lub wyższych i na kwalifikacyjne kursy zawodowe, uczniów i słuchaczy tych szkół, studentów, słuchaczy kwalifikacyjnych kursów zawodowych oraz doktorantów.

UWAGA: Podczas wpisu na listę studentów kandydaci otrzymują skierowania do przychodni, w których można wykonać badania bezpłatnie.

5) w przypadku kandydatów na kierunki: lekarski, fizjoterapię, pielęgniarstwo, kosmetologię i położnictwo dokument potwierdzający wykonanie szczepienia przeciw WZW typu B – 3 dawki w cyklu 0-1-6 miesięcy,

6) Dodatkowo na kierunku lekarskim, fizjoterapii, kosmetologii, pielęgniarstwie oraz położnictwie kandydat składa oryginał lub uwierzytelnioną kopię książki zdrowia dla celów sanitarno-epidemiologicznych z wpisem wyników badań na nosicielstwo pałeczek Salmonelli i Shigelli lub wyniki z przeprowadzonych badań na nosicielstwo pałeczek Salmonelli i Shigelli. W przypadku kandydatów, którzy posiadają już wyniki ww. badań należy je dostarczyć w momencie zapisu na studia lub niezwłocznie po zapisaniu się na studia. Kandydaci nieposiadający ww. badań po rozpoczęciu roku akademickiego mają możliwość wykonania ww. badań w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej (PSSE) w Tarnowie na podstawie skierowania przekazanego z Uczelni do PSSE w Tarnowie. Wyniki badań należy dostarczyć wówczas nie później niż do dnia 30 listopada 2024 r.

Oświadczenia wymagane przy wpisie

  1. Oświadczenie o zapoznaniu się z zapisami Regulaminu Postępowania Rekrutacyjnego na rok akademicki 2023/2025, którego wzór określa załącznik nr 1 (WSZYSTKIE ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA PONIŻEJ).
  2. Oświadczenie o przyjęciu do wiadomości zasad odpłatności za usługi edukacyjne na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych, stanowiące załącznik do Uchwały Senatu Akademii Tarnowskiej w sprawie zasad pobierania opłat za świadczone usługi edukacyjne oraz trybu i warunków zwalniania z opłat.
  3. Klauzulę informacyjną dla osób biorących udział w rekrutacji na studia w Akademii Tarnowskiej, stanowiącą załącznik nr 2
  4. W przypadku kandydata niepełnoletniego – pisemna zgoda rodzica/opiekuna prawnego dotyczącą samodzielnego wpisu na studia – załącznik nr 3.
  5. Kandydat, który podejmuje od 1 października 2023 r. dodatkowy kierunek studiów realizowany równolegle z innym kierunkiem składa oświadczenie, które stanowi załącznik nr 4.
  6. Kandydat będący obywatelem Ukrainy, który przekroczył granicę Rzeczypospolitej Polskiej po 24 lutym 2022 r. zobowiązany jest złożyć oświadczenie o przysługującej mu ochronie czasowej, stanowiące załącznik nr 6.
  7. Oświadczenie o przyjęciu do wiadomości konieczności realizacji części zajęć poza siedzibą Akademii Tarnowskiej (dotyczy kierunków: fizjoterapii, lekarskiego, pielęgniarstwa, położnictwa i wychowania fizycznego).
  8. Dodatkowo kandydat będący cudzoziemcem składa uzupełniony kwestionariusz osobowy dotyczący kandydata – cudzoziemca.
  9. kandydat będący cudzoziemcem – dokument potwierdzający prawo do ubezpieczenia zdrowotnego na terytorium RP, tj.:
    a) polisę ubezpieczeniową na wypadek choroby lub następstw nieszczęśliwych wypadków na okres kształcenia w Polsce, lub
    b) Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego, lub
    c) potwierdzenie przystąpienia do ubezpieczenia w Narodowym Funduszu Zdrowia – ubezpieczenie zdrowotne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, lub
    d) podróżne ubezpieczenie medyczne o minimalnej kwocie ubezpieczenia w wysokości 30 000 euro, ważne przez okres planowanego pobytu cudzoziemca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pokrywające wszelkie wydatki, które mogą wyniknąć podczas pobytu na tym terytorium w związku z koniecznością podróży powrotnej z powodów medycznych, potrzebą pilnej pomocy medycznej, nagłym leczeniem szpitalnym lub ze śmiercią, w którym ubezpieczyciel zobowiązuje się do pokrycia kosztów udzielonych ubezpieczonemu świadczeń zdrowotnych bezpośrednio na rzecz podmiotu udzielającego takich świadczeń, na podstawie wystawionego przez ten podmiot rachunku.

Do wglądu:
– oryginał dowodu wpłaty (22 zł) za wydanie legitymacji studenckiej (w tytule wpłaty należy podać IMIĘ NAZWISKO, OPŁATA ZA DOKUMENTY).

Wskazówki:
– wpłat należy dokonać na konto ogólne Uczelni NRB: 35 1240 1910 1111 0010 2142 6446,
– druk dowodu wpłaty za wydanie dokumentów jest dostępny na indywidualnym koncie w systemie ERK,

Odbiór legitymacji

Po złożeniu wszystkich wymaganych dokumentów przyjęty kandydat w podanym terminie osobiście dokonuje złożenia ślubowania oraz odbioru legitymacji studenckiej.

SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE O PROCEDURZE WPISU NA LISTĘ STUDENTÓW.

Dotyczy kierunku lekarskiego

W związku z bardzo dużym zainteresowaniem studiami na kierunku lekarskim i utworzeniem listy rezerwowej (na liście znajdują się osoby, które przekroczyły próg 240 punktów, począwszy od 61. miejsca na liście rankingowej) prosimy, o jak najszybsze przekazanie informacji o ewentualnej rezygnacji dotyczącej podjęcia studiów na tym kierunku.

W takiej sytuacji prosimy o:

Wróć do góry