Po ukończeniu II roku studiów studenci dokonują wyboru jednej z dwóch oferowanych przez Wydział Wzornictwa specjalności: projektowanie form przemysłowych lub projektowanie komunikacji wizualnej. Wcześniej wszyscy mają możliwość zapoznania się z obiema specjalnościami. Na III roku student koncentruje się na pracy w przyszłej pracowni dyplomowej, a pod koniec semestru letniego wybiera promotora i temat pracy licencjackiej. Odbywa również wakacyjną praktykę zawodową.
Projektowanie komunikacji wizualnej to specjalność, która pojawia się na wielu wydziałach wzornictwa w Polsce i na świecie. Jej celem jest kompleksowe projektowanie wizualnego języka, którym posługuje się współczesny świat. W czasach Internetu, globalizacji, mediów elektronicznych oraz powszechnego dostępu do informacji, nieustannie komunikujemy się za pomocą obrazów. Znaki firmowe, marki, symbole, piktogramy, internetowe ikonki, systemy informacyjne w przestrzeni miejskiej, metrze, na dworcach kolejowych i lotniskach to tylko niektóre przykłady działalności projektanta komunikacji wizualnej. Zakres tematów poruszanych w trakcie zajęć z komunikacji wizualnej obejmuje:
- projektowanie tożsamości wizualnej instytucji, firm lub marek,
- projektowanie systemów informacji miejskiej,
- projektowanie tożsamości wizualnej miast i regionów,
- projektowanie systemów informacji dla instytucji publicznych (szpitale, szkoły, komunikacja miejska),
- projektowanie map, diagramów, infografik,
- projektowanie interfejsów urządzeń,
- projektowanie czasopism,
- projektowanie opakowań,
- projektowanie informacji i reklamy społecznej,
- projektowanie wydawnictw akcydensowych,
- projektowanie stron internetowych i aplikacji mobilnych.