Grafika to kierunek studiów, który przygotowuje do samodzielnej pracy projektowej w zakresie grafiki reklamowej, grafiki opakowań, typografii, plakatu, informacji wizualnej, książki, grafiki wydawniczej, stron internetowych, grafiki interaktywnej, a także różnorodnych działań w obszarze publikacji elektronicznych. Pozwala absolwentom podejmować pracę projektantów w agencjach reklamowych, wydawnictwach i przedsiębiorstwach. Studenci uczestniczą w specjalistycznych zajęciach projektowych i dotyczących obsługi programów graficznych, a ponadto rozwijają swoje zdolności artystyczne w zakresie malarstwa, rysunku, grafiki warsztatowej, ilustracji, fotografii czy rzeźby. Dopełnienie zajęć praktycznych stanowi wiedza z zakresu historii sztuki i grafiki projektowej, a także etyki, prawa, filozofii. Studenci po 5 semestrze studiów dokonują wyboru pracowni dyplomowej: grafiki wydawniczej, grafiki reklamowej lub grafiki multimedialnej.
Grafika wydawnicza
Pracownia zajmuje się projektowaniem wszelkiego rodzaju druków, czasopism i książek. Student otrzymuje profesjonalną wiedzę dotyczącą składu, wielostronicowych publikacji oraz typografii.
Grafika reklamowa
Pracownia zajmuje się szeroko pojętą grafiką projektową: działaniami ambientowymi, outdoorem, reklamą prasową, projektowaniem plakatu oraz elementów składających się na system identyfikacji produktu lub wydarzenia.
Grafika multimedialna
Pracownia zajmuje się tworzeniem grafiki prezentacyjnej i internetowej, projektowaniem publikacji elektronicznych oraz wydawnictw multimedialnych.

Atuty kierunku:
- indywidualne podejście do każdego studenta, małe grupy i przyjazna atmosfera;
- kształcimy w sposób całościowy – przedmioty praktyczne / projektowe uzupełniamy o wiedzę teoretyczną z zakresu historii sztuki, etyki, prawa, PR czy filozofii;
- studenci rozwijają kompetencje projektanta – kreatywność, zdolności manualne, obsługę programów graficznych, umiejętność pracy zespołowej i przygotowania własnych projektów pod kątem potrzeb rynku;
- wyśmienity i zgrany zespół dydaktyków, który tworzą projektanci i artyści z Krakowa i Tarnowa.
Perspektywy zatrudnienia
Absolwenci są przygotowani do podjęcia pracy w różnego rodzaju studiach i biurach projektowych świadczących usługi w zakresie grafiki reklamowej, grafiki opakowań, typografii, plakatu, informacji wizualnej, książki, grafiki wydawniczej, projektowania stron internetowych, grafiki multimedialnej – agencjach reklamowych i wydawniczych, redakcjach czasopism i gazet, firmach specjalizujących się w projektowaniu wewnętrznej i zewnętrznej informacji wizualnej. Studia przygotowują także do prowadzenia samodzielnej praktyki projektowej (własnej firmy).
Kryteria przyjęć
Nowa matura | Stara matura, matura międzynarodowa |
Część pisemna: – język polski – jeden dowolny przedmiot wybrany przez kandydata | Część pisemna: język polski |
W celu zapobiegania rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2, a także w związku rekomendacjami MNiSW, nie przewiduje się przeglądu prac i rozmowy kwalifikacyjnej w procesie rekrutacji na rok akademicki 2020/2021.